Werkdrukmeting in social profit en lokale besturen

1 beschikbare sessie(s) Schrijf u nu in

Efficiëntie, effectiviteit, performantie, resultaatgerichtheid, … ook in de social profit zijn dit geen loze woorden. Maar wat als de grenzen van het organisatorische en het menselijke conflicteren? Wat is de link tussen tevredenheid van medewerkers en efficiëntie? Is een tevreden medewerker altijd performant?

In deze vorming verkennen we de valkuilen én mogelijkheden van omgaan met werkdruk en resultaatsverwachtingen, specifiek voor de social profit en lokale besturen.

Sturen en stuwen

Tom Vandooren belicht enerzijds het belang van duidelijke objectieven en het meten van performantie, alsook het belang van motiveren en betrekken van medewerkers. Welk evenwicht tussen beide past in uw organisatie, en hoe bepaalt u dit evenwicht? Waar ontmoeten “flow” en optimaal timemanagement elkaar?

Praktijkcase

We bekijken een praktijkcase waarin objectieve én subjectieve werkdruk in kaart werden gebracht, waardoor men resultaatsverwachtingen kon benoemen. Zo kregen medewerkers en teams bruikbare tools in handen om zelfzorg én efficiëntie met elkaar te verzoenen. Een inspirerend voorbeeld.

Tot slot gaan we na welke concrete stappen u kunt zetten in het bespreekbaar stellen, objectiveren en beïnvloeden van werklast en werkdrukbeleving in uw organisatie. Door middel van discussie, vraagstelling en het delen van eigen ervaringen komt u tot inzicht.

 

Op de hoogte blijven van niet te missen studiedagen? Klik hier om in te schrijven op de nieuwsbrief "Welzijn en Zorg | VIEWZ".

Inschrijven

Inschrijven op afzonderlijke sessies
05/10/2021 Gent

Vorming

Spreker
Tom Vandooren is voorzitter van Quest-it en docent aan de Arteveldehogeschool. Hij bouwde ervaring op in onder meer Bijzondere Jeugdzorg, de opvang van kandidaat-vluchtelingen, het buurtwerk en het Algemeen Welzijnswerk. Hij is gepassioneerd door mensen die met, maar vooral voor andere mensen werken en kan op ruime ervaring bogen als consultant voor lokale besturen. Bovendien is hij auteur van een gewaardeerd handboek omtrent klantgerichtheid: “Te mooi om (niet) waar te zijn” evenals van een inspiratiegids omtrent klantgerichtheid specifiek voor lokale besturen: “Over dienstbaarheid” (2021).
Datum
Dinsdag 05 oktober 2021
Locatie
Holiday Inn Gent Expo
Maaltekouter 3
9051 Gent

Klik hier voor een routebeschrijving.


Parking 2,50 euro.

Praktische info

Doelgroep

Deze vorming is bedoeld voor HR-verantwoordelijken en leidinggevenden in social profit en lokale besturen.

Duur

Het intervisiemoment wordt klassikaal georganiseerd op dinsdag 5 oktober 2021, van 13.00 - 17.00 u.
Onthaal met broodjeslunch vanaf 12.00 u.

Programma
Opbouw van deze vorming
  • Digitale kennisclips: twee weken voor de vorming ontvangt u vijf korte kennisclips (een soort videocapsules)
    over werklast & werkdruk, motivatie, stress & burn-out, coping en 7S die u op voorhand kunt bekijken.

  • Intervisiemoment: deze namiddag wordt klassikaal georganiseerd, het programma ziet er als volgt uit:
    • Uitwisseling over de kennisclips en toepassing ervan op uw eigen realiteit en werking
    • Principes van werkdrukmonitoring als systeem
    • Case “CLASS” (praktijkcase)
    • Toepassing naar eigen werking

  • Terugkoppelingsmoment: via een digitale bevraging polsen we of u met de kennis aan de slag gegaan bent. Ook eventuele verdere vragen kunnen hier beantwoord worden.
Prijs
Deze prijs is inclusief broodjeslunch bij het onthaal, koffiepauze en documentatiemap.
Wie Prijs incl. btw Info
Per deelnemer € 175
Kies 1 of meerdere sessies