Communiceren over uw dienstverlening
Als verantwoordelijke voor de dienst Burgerzaken wil u de klant op een kwaliteitsvolle manier helpen. Heel wat besturen namen al initiatieven in die zin: digitaal loket, werken op afspraak, afwijkende openingsuren enz. De term ‘klantgerichte dienstverlening’ valt hier dan wel vaker.
Maar al die inspanningen bewijzen maar hun nut als de burger ook weet heeft van die initiatieven en ze gebruikt. En dat is iets waar sommige besturen toch mee worstelen. Hoe communiceert u naar de burgers zodat zij optimaal gebruik maken van de aangeboden dienstverlening? Hoe zorgt u voor een correcte doorstroom van de juiste mensen die u wil bereiken?
Eric Goubin is auteur van de communicatiebijbel 'Tante Mariette en haar fiets' en dé referentie voor alle kennis over overheids- en socialprofitcommunicatie. Hij is bovendien wetenschappelijk medewerker bij Kortom en hoofdlector en senior researcher aan de Thomas More hogeschool.
De perfecte persoon dus om het te hebben over het kenbaar maken van uw dienstverlening.
- Hoe communiceert u klantgericht over uw dienstverlening?
- Welke elementen maken uw werking zelf klantgerichter?
- Hoe kan u het succes van uw communicatie meten?
- Wat heeft u als dienst Burgerzaken zelf in handen?
Dit webinar van een halve dag zal ook ruimte bieden tot interactie (we houden het aantal inschrijvingen dan ook beperkt). U krijgt vooraf een korte bevraging doorgestuurd, en die resultaten zullen ook aan bod komen tijdens de sessie. Daarnaast is er veel ruimte voor vragen en kan u ingaan op specifieke cases.
Bij uitzondering zal er op voorhand geen papieren documentatiemap worden uitgestuurd, maar u zal wel de presentatie digitaal ter beschikking hebben (die u eventueel kan uitprinten). U krijgt die toegestuurd voor de start van het webinar.
Abonnees op OranjeConnect 4-in-1 genieten 10% korting op alle opleidingen Burgerzaken!
Op de hoogte blijven van niet te missen studiedagen? Klik hier om in te schrijven op de nieuwsbrief "Burgerzaken | OranjeConnect".