Werkdrukmeting in social profit en lokale besturen

0 beschikbare sessie(s)

Efficiëntie, effectiviteit, performantie, resultaatgerichtheid, … ook in de social profit zijn dit geen loze woorden. Maar wat als de grenzen van het organisatorische en het menselijke conflicteren? Wat is de link tussen tevredenheid van medewerkers en efficiëntie? Is een tevreden medewerker altijd performant?

In deze vorming verkennen we de valkuilen én mogelijkheden van omgaan met werkdruk en resultaatsverwachtingen, specifiek voor de social profit en lokale besturen.

Sturen en stuwen

Tom Vandooren belicht enerzijds het belang van duidelijke objectieven en het meten van performantie, alsook het belang van motiveren en betrekken van medewerkers. Welk evenwicht tussen beide past in uw organisatie, en hoe bepaalt u dit evenwicht? Waar ontmoeten “flow” en optimaal timemanagement elkaar?

Praktijkcase

We bekijken een praktijkcase waarin objectieve én subjectieve werkdruk in kaart werden gebracht, waardoor men resultaatsverwachtingen kon benoemen. Zo kregen medewerkers en teams bruikbare tools in handen om zelfzorg én efficiëntie met elkaar te verzoenen. Een inspirerend voorbeeld.

Tot slot gaan we na welke concrete stappen u kunt zetten in het bespreekbaar stellen, objectiveren en beïnvloeden van werklast en werkdrukbeleving in uw organisatie. Door middel van discussie, vraagstelling en het delen van eigen ervaringen komt u tot inzicht.

Inschrijven

Inschrijven op afzonderlijke sessies
Kies 1 of meerdere sessies